16 april 2012

Zentangling...

Zentangle, een meditatieve kunstvorm.

Zentangle is een door Maria Thomas en Rick Roberts (VS) ontwikkelde methode om met herhaalde patronen in korte tijd een klein kunstwerk te maken. Lijn voor lijn ontstaan op het oog ingewikkelde patronen. one_strokeBezig zijn met Zentangle bevordert de concentratie en de creativiteit, het geeft ontspanning en plezier en het zelfvertrouwen neemt toe. Met Zentangle kunt u op een klein oppervlak, met vrij eenvoudige materialen een persoonlijk kunstwerk realiseren. <<Citaat van de site van Maria Vennekens>>

Op Pinterest zag ik via de mensen die ik daar volg, een heleboel pins die over Zentangling gingen. Het waren er zoveel dat ik nieuwsgierig werd, dus heb ik meer informatie en how-to's opgezocht en ben ik met een fineliner en wat tekenpapier aan de gang gegaan. Ik vond het zo leuk dat ik de how-to's heb uitgeprint en in een klapper heb gedaan en die klapper is dus afgelopen weekend mee naar de camping gegaan. Eerst kwam Merel, het vriendinnetje van Moon, kijken wat ik aan doen was en bleef zij hangen, met het gevolg dat ik zondag een groot deel van de dag met Moon, Merel en de andere vriendinnetjes van de camping heb zitten zentanglen. De meiden vind het ook zo leuk dat het waarschijnlijk volgend weekend wel weer raak zal zijn :-)

Hierbij één voorbeeldje van wat we gemaakt hebben:

Zo zag ie eruit nadat Merel 'm had ingekleurd.


Geen opmerkingen: